Programul Rabla Clasic își Redirecționează Bugetul pentru Susținerea Mobilității Electrice
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat recent o schimbare semnificativă în alocarea bugetului pentru programul Rabla Clasic, cu o reducere de peste 200 de milioane de lei, orientându-se către promovarea vehiculelor electrice. Această decizie vine ca răspuns la nevoia tot mai mare de îmbunătățire a calității aerului în marile orașe din România și ca parte a unui efort de a încuraja tranziția către o mobilitate mai curată.
Într-o intervenție la Euronews, Fechet a explicat că bugetul pentru Rabla Clasic a fost redus de la 560 de milioane de lei în 2023 la 300 de milioane de lei în 2024. Motivul acestei scăderi este dorința de a realoca fonduri către Rabla Plus, programul care susține achiziționarea de mașini electrice. „Ne propunem să finanțăm mai puține mașini cu combustie internă și să încurajăm achiziția de vehicule electrice, care sunt mai prietenoase cu mediul”, a menționat ministrul.
Citește și:
Programele Rabla Clasic și Rabla Plus 2024: Înscrieri Deschise și Buget Record pentru Vehicule Eco
Programul Rabla 2024: Start pe 19 Martie cu Prime Majorate și Ecotichete Reduse
Despre începerea programului Rabla Clasic, Fechet a subliniat că nu există o dată fixă, dar a dat asigurări că autoritățile lucrează asiduu pentru a nu întârzia implementarea. "În mod tradițional, programele Rabla încep în primăvară. Nu ne propunem să așteptăm vara pentru a le demara", a afirmat ministrul, adăugând că speră ca proiectul de Hotărâre de Guvern să fie avizat în cel mai scurt timp.
Proiectele pentru ambele programe Rabla sunt în prezent în consultare publică, iar ministrul a îndemnat la participarea cetățenilor pentru a contribui la îmbunătățirea acestora. Cu această nouă direcție, autoritățile române arată un angajament clar către sustenabilitate și încurajarea transportului ecologic.