România adoptă arhivarea electronică: Companiile și instituțiile publice nu vor mai fi nevoite să printeze documente
Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a anunțat că ordinul care reglementează arhivarea electronică a fost emis, aducând România în aliniere cu legislația europeană în domeniu, în special cu reglementările eIDAS. Acest ordin facilitează tranziția către un mediu digital, permițând companiilor și instituțiilor publice să renunțe la printarea și arhivarea fizică a documentelor.
Potrivit noului ordin, documentele vor putea fi acum arhivate electronic, folosind o semnătură electronică și un mecanism simplu acreditat de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR). Această schimbare vine după mai bine de un deceniu fără actualizări legislative semnificative în acest sector și are scopul de a simplifica procedurile administrative, reducând totodată consumul de hârtie și costurile aferente.
Citește și:
CSAT Adoptă Măsuri Cruciale Pentru Întărirea Securității Naționale în Fața Amenințărilor din Est
Uniunea Europeană Adoptă Legea Inteligenței Artificiale și Stimulează Inovația Tinerilor