Noua bursă de reziliență: Un impuls pentru elevii cu rezultate medii
Ministerul Educației din România aduce o serie de schimbări semnificative în sistemul de burse școlare, inclusiv introducerea unei noi categorii: bursa de reziliență. Această inițiativă, anunțată de ministrul Educației, Ligia Deca, are ca scop motivarea elevilor cu rezultate școlare medii să își îmbunătățească performanțele.
Potrivit noilor reglementări, care vor intra în vigoare începând cu anul școlar 2024-2025, bursa de reziliență va fi acordată elevilor care au o medie anuală de cel puțin 7 și se situează în primii 30% dintre colegii lor de clasă. Cuantumul acestei burse va fi de 300 de lei pe lună. În plus, bursa de reziliență va fi disponibilă și pentru elevii cu afecțiuni oncologice sau cronice care sunt școlarizați în cadrul școlilor din spitale sau la domiciliu.
Citește și:
Tehnologia Deepfake: O Nouă Amenințare pentru Siguranța Online și Integritatea Informațiilor
Triumful României în cazul Roșia Montană: Între acuzații de manipulare și victorie legală
Victoria României în Cazul Roșia Montană: Presiuni, Acuzații și Implicații Politice
O altă schimbare importantă se referă la bursa de merit. Aceasta se va acorda elevilor cu o medie anuală de cel puțin 9,50 și va menține valoarea de 450 de lei pe lună. De asemenea, bursele de merit și de reziliență se pot cumula și vor fi distribuite astfel încât să acopere minim 30% dintre elevii fiecărei clase.
Ministerul Educației a mai anunțat că bursa de excelență, bursa de merit, bursa de reziliență și bursa tehnologică vor fi acordate doar elevilor cu media 10 la purtare sau calificativul FB (Foarte Bine). În plus, elevii care acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună vor fi excluși de la acordarea acestor burse pentru luna respectivă.
Pentru a încuraja finalizarea studiilor, a fost crescută limita de vârstă pentru acordarea burselor sociale de la 18 la 30 de ani pentru elevii din programul „A doua șansă” sau pentru cei de la formele de învățământ cu frecvență redusă, care nu sunt angajați pe piața muncii.
Aceste modificări au fost puse în dezbatere publică și sunt menite să sprijine atât performanța academică, cât și participarea școlară a elevilor din România.