Modernizarea Infrastructurii Feroviare în România: Un Pas Spre Viteze Mai Mari
În contextul dezvoltării infrastructurii feroviare din România, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat importanța modernizării pentru atingerea unor viteze superioare de circulație a trenurilor. Cu proiecte în derulare pe tronsoanele Arad-Simeria și Curtici-Sighişoara, România se pregătește să pună în aplicare standarde europene de viteză și siguranță.
Sorin Grindeanu a menționat că, până la sfârșitul anului curent, trenurile vor putea circula cu o viteză de 160 de kilometri pe oră pe segmentele de cale ferată menționate, grație lucrărilor de modernizare. Acest progres vine după o perioadă în care achiziția de trenuri noi nu a fost o prioritate, dar recent s-au semnat contracte pentru 119 trenuri noi și 16 locomotive electrice, marcând un început promițător pentru revitalizarea transportului feroviar din România.
În comparație, Danemarca permite trenurilor să circule la o viteză legală de 200 de kilometri pe oră, ilustrând diferența dintre capacitățile infrastructurale ale celor două țări. Grindeanu a accentuat că, fără investiții semnificative în modernizarea infrastructurii, România nu va putea atinge astfel de performanțe.
Se așteaptă ca aceste îmbunătățiri să aducă beneficii nu doar în termeni de viteză, ci și în confortul și siguranța pasagerilor, precum și în eficiența transportului de marfă. Astfel, modernizarea rețelei feroviare românești este esențială pentru alinierea la standardele europene și pentru stimularea mobilității și creșterii economice regionale.