Proiectare în Forță pentru Autostrada Sibiu - Făgăraș: CNAIR Pregătește Terenul pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere

Proiectare în Forță pentru Autostrada Sibiu - Făgăraș: CNAIR Pregătește Terenul pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere

Într-o mișcare decisivă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat demararea proiectării tronsoanelor 1 și 2 ale viitoarei autostrăzi Sibiu - Făgăraș, marcând un nou capitol în expansiunea rețelei de autostrăzi din țară.

Conform declarațiilor făcute de Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, pe rețelele de socializare, procesul de proiectare pentru primele două tronsoane va începe pe 26 februarie 2024. Această etapă crucială vine după ce, anterior, au fost emise ordinele de începere a proiectării pentru toate cele patru tronsoane ale secțiunii Sibiu - Făgăraș, cu o lungime totală de 68,04 km.

Proiectarea tronsoanelor 3 și 4 a început deja în octombrie 2023 și ianuarie 2024, respectiv, iar acum, cu adăugarea tronsoanelor 1 și 2, întregul proiect intră într-o fază de dezvoltare accelerată. Aceste faze de proiectare sunt planificate să dureze 12 luni, după care va urma faza de execuție a lucrărilor, estimată la 36 de luni.

Antreprenorul desemnat pentru acest proiect ambițios este compania turcă Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, care are la dispoziție un buget impresionant de 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru a duce la bun sfârșit construcția autostrăzii.

Secțiunea Sibiu - Făgăraș a autostrăzii A13 va include:

- Tronsonul 1: de la Boița (Autostrada Sibiu - Pitești) la Avrig și până la Mârșa (DJ 105G), cu o lungime de 14,25 km; - Tronsonul 2: de la Mârșa (DJ105G) la Arpașu de Jos (DN1), cu o lungime de 19,92 km;

- Tronsonul 3: de la Arpașu de Jos (DN1) la Sâmbăta de Sus (DJ105B), cu o lungime de 17,61 km; - Tronsonul 4: de la Sâmbăta de Sus (DJ105B) la Municipiul Făgăraș, cu o lungime de 16,26 km, plus drumul de legătură cu DN1 de 5,6 km.

Pe parcursul autostrăzii vor fi construite șapte noduri rutiere, 24 de poduri peste autostradă, 63 de poduri peste diverse obstacole, 12 viaducte, două centre de întreținere și coordonare, un punct de sprijin și patru spații de servicii.

Această dezvoltare este esențială pentru îmbunătățirea conectivității și mobilității în regiune, având un impact semnificativ asupra economiei locale și naționale. Finanțarea proiectului este asigurată prin Programul Transport (PT), ceea ce subliniază importanța strategică a acestei inițiative.

Cu aceste progrese, CNAIR pune bazele pentru o Românie mai bine conectată și pregătită pentru viitor, demonstrând angajamentul față de modernizarea infrastructurii de transport și stimularea creșterii economice.

Marius Avreiescu
Autor: Marius Avreiescu

Numele meu este Marius Avreiescu și sunt mândru să mă lucrez ca si editor la PressUpdate.ro. Îmi dedic zilele să filtrez prin mulțimea de informații pentru a oferi cititorilor noștri conținut de calitate, știri pe care t...

Search

Articole Recente

;