Proiectare în Forță pentru Autostrada Sibiu - Făgăraș: CNAIR Pregătește Terenul pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere
Într-o mișcare decisivă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat demararea proiectării tronsoanelor 1 și 2 ale viitoarei autostrăzi Sibiu - Făgăraș, marcând un nou capitol în expansiunea rețelei de autostrăzi din țară.
Conform declarațiilor făcute de Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, pe rețelele de socializare, procesul de proiectare pentru primele două tronsoane va începe pe 26 februarie 2024. Această etapă crucială vine după ce, anterior, au fost emise ordinele de începere a proiectării pentru toate cele patru tronsoane ale secțiunii Sibiu - Făgăraș, cu o lungime totală de 68,04 km.
Proiectarea tronsoanelor 3 și 4 a început deja în octombrie 2023 și ianuarie 2024, respectiv, iar acum, cu adăugarea tronsoanelor 1 și 2, întregul proiect intră într-o fază de dezvoltare accelerată. Aceste faze de proiectare sunt planificate să dureze 12 luni, după care va urma faza de execuție a lucrărilor, estimată la 36 de luni.
Citește și:
Detalii Alarmante Despre Doctrina Nucleară a Rusiei Dezvăluite de Financial Times
Alegeri Prezidențiale în România: PSD și PNL Își Conturează Strategiile Electorale
Electrificarea Transportului Rutier: O Cursă de Lungă Durată, Estimează Șeful Bosch
Antreprenorul desemnat pentru acest proiect ambițios este compania turcă Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, care are la dispoziție un buget impresionant de 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru a duce la bun sfârșit construcția autostrăzii.
Secțiunea Sibiu - Făgăraș a autostrăzii A13 va include:
- Tronsonul 1: de la Boița (Autostrada Sibiu - Pitești) la Avrig și până la Mârșa (DJ 105G), cu o lungime de 14,25 km; - Tronsonul 2: de la Mârșa (DJ105G) la Arpașu de Jos (DN1), cu o lungime de 19,92 km;
- Tronsonul 3: de la Arpașu de Jos (DN1) la Sâmbăta de Sus (DJ105B), cu o lungime de 17,61 km; - Tronsonul 4: de la Sâmbăta de Sus (DJ105B) la Municipiul Făgăraș, cu o lungime de 16,26 km, plus drumul de legătură cu DN1 de 5,6 km.
Pe parcursul autostrăzii vor fi construite șapte noduri rutiere, 24 de poduri peste autostradă, 63 de poduri peste diverse obstacole, 12 viaducte, două centre de întreținere și coordonare, un punct de sprijin și patru spații de servicii.
Citește și:
Israelul și Aliații săi Demonstrează Forță Unificată În Fața Atacurilor Iranului
Israelul Răspunde la Criza Forței de Muncă: 65.000 de Lucrători Străini în Locul Palestinienilor
Cu aceste progrese, CNAIR pune bazele pentru o Românie mai bine conectată și pregătită pentru viitor, demonstrând angajamentul față de modernizarea infrastructurii de transport și stimularea creșterii economice.