Investiții de 1 miliard de euro transformă Portul Constanța în liderul comerțului maritim pe Marea Neagră
Guvernul României a pus în mișcare un plan ambițios de dezvoltare a infrastructurii Portului Constanța, alocând o sumă impresionantă de 1 miliard de euro pentru modernizarea și extinderea acestuia. Această inițiativă plasează România pe harta maritimă internațională ca principal operator comercial la Marea Neagră.
Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a făcut publică această veste importantă pentru economia națională prin intermediul rețelelor sociale. Proiectul vizează modernizarea Molurilor III S și IV S din Portul Constanța Sud, considerate obiective strategice de interes național.
Investiția masivă va duce la crearea de noi dane de mare adâncime, permițând astfel operarea navelor de mare capacitate. Molul III S va beneficia de o platformă de operare de 45 ha și o zonă logistică de 11 ha, în timp ce Molul IV S va avea o platformă de 110 ha și o zonă logistică de 25 ha. Aceste modernizări vor include 7 dane cu adâncimea de -16,5 m la Mol III S și 10 dane la Mol IV S, dintre care 5 cu adâncimea de -16,5 m și celelalte 5 cu -19 m.
Citește și:
Ministrul Adrian Câciu Îndeamnă la Accelerarea Cheltuielilor din PNRR
România atinge un nou prag economic: PIB-ul pe cap de locuitor va ajunge la 20.000 euro
Acest proiect nu numai că va consolida statutul Portului Constanța ca principal port la Marea Neagră, dar va spori și avantajele economice și logistice ale României. Cu noi terminale specializate, portul va fi capabil să răspundă cerințelor pieței internaționale și să faciliteze un volum crescut de comerț.
Această investiție reprezintă un pas major în direcția creșterii competitivității economice a României și a integrării sale în fluxurile comerciale globale, subliniind importanța strategică a Portului Constanța în regiune.