Planuri ambițioase pentru infrastructura României: Grindeanu anunță construcția unui nou terminal la Otopeni și avansul lucrărilor pe Autostrada A7
România se pregătește pentru o dezvoltare majoră în infrastructura de transport, conform declarațiilor recente ale ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Într-o perioadă în care traficul aerian își revine după pandemia de COVID-19, ministrul a subliniat necesitatea extinderii Aeroportului Otopeni printr-un nou terminal, având în vedere că în patru sau cinci ani se va atinge capacitatea maximă.
Grindeanu a evidențiat că veniturile aeroportului au crescut considerabil după semnarea unor noi contracte pentru spațiile comerciale, venituri care, în mod ideal, ar fi fost reinvestite în dezvoltarea infrastructurii aeroportuare. Cu toate acestea, profitul a fost redirecționat către bugetul de stat, o decizie pe care ministrul speră să nu o mai întâlnească în viitor.
Pe lângă progresele în sectorul aerian, ministrul Transporturilor a vorbit și despre avansul lucrărilor pe Autostrada A7, considerată un proiect cheie finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Anul acesta sunt așteptate să fie finalizate patru loturi din cele treisprezece, cu posibilitatea extinderii la șase sau chiar șapte loturi, depășind astfel așteptările inițiale.
Citește și:
Modernizarea Magistralei M2 Berceni-Pipera: Investiție Majoră și Controverse Politice
Turcia: De la Trenuri Ruginite la Super-Viteză și Planuri Ambițioase pentru 2053
Autostrada A8, cunoscută și ca „autostrada Unirii”, este de asemenea în atenția autorităților, având un rol vital nu doar pentru conectarea internă a regiunilor din România, ci și pentru legătura cu Republica Moldova și, în extensie, cu vestul Europei. Grindeanu a anunțat că următoarele loturi din zona muntoasă vor fi scoase la licitație în luna următoare, marcând un pas important în realizarea acestui proiect transfrontalier.
Aceste planuri de dezvoltare a infrastructurii subliniază angajamentul României de a îmbunătăți conexiunile de transport și de a stimula creșterea economică în regiune. Cu aderarea țării la spațiul Schengen la nivelul frontierelor aeriene, este esențial ca proiectele de infrastructură să fie realizate în timp util pentru a face față cerințelor crescute de mobilitate și pentru a susține integrarea europeană a României.
Citește și:
Schimbări în cursa pentru Primăria Capitalei: Simonis îndeamnă la retragerea lui Piedone