Lupta Unei Antreprenoare Române Pentru Supraviețuirea Înghețatei Autohtone în Fața Retailerilor Mari

Lupta Unei Antreprenoare Române Pentru Supraviețuirea Înghețatei Autohtone în Fața Retailerilor Mari

În inima județului Teleorman, Irina Filip, o antreprenoare ambițioasă, se confruntă cu o realitate dură a pieței retailului modern din România. Fabrica sa de înghețată, Cream Land, produce deserturi de calitate superioară, fără aditivi, utilizând ingrediente naturale și lapte proaspăt. Cu toate acestea, produsele sale au fost eliminate sau niciodată acceptate la raft de șapte din cele zece mari lanțuri comerciale din țară.

Povestea începută în 2019 cu o listare parțială în rețeaua Auchan și continuată cu refuzuri și delistări din partea retailerilor precum Carrefour, Penny, Lidl, Metro, Kaufland, Profi și Mega Image, dezvăluie o luptă inegală între producătorii locali și gigantii retailului. Irina Filip a încercat să convingă aceste companii de valoarea adăugată a produselor sale, însă s-a lovit de ziduri de neînțelegere și politici comerciale care favorizează importurile și produsele de masă.

Problemele semnalate de Cream Land includ cerințe logistice excesive, lipsa de spațiu la raft și etichetarea produselor ca fiind "de nișă", în ciuda calității și prețului competitiv. Mai mult, atunci când Irina Filip a semnalat probleme precum condițiile neconforme de temperatură, răspunsul retailerilor a fost oprirea comenzilor în loc de remedierea situației.

În fața acestor refuzuri repetate și delistări, antreprenoarea a apelat la Comisia pentru cercetarea abuzurilor din Senat și la Consiliul Concurenței, însă a fost sfătuită să aducă ea însăși probele necesare. Întâlnirile programate cu reprezentanții marilor retaileri au fost amânate, iar lupta pentru un tratament echitabil continuă.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România recunoaște necesitatea unei comunicări mai bune între retaileri și producători, însă cazul Cream Land rămâne nerezolvat. În timp ce retailerii susțin că deciziile de delistare se bazează pe cererea de piață și performanța livrărilor, Irina Filip și alți producători autohtoni simt că sunt împinși în afara pieței de practici care favorizează produsele importate, adesea de calitate îndoielnică.

În prezent, înghețata Cream Land se găsește doar într-un număr limitat de magazine Mega Image, iar lupta pentru supraviețuirea produselor autohtone în fața marilor lanțuri de retail continuă să fie o provocare pentru micii producători români.

Marius Avreiescu
Autor: Marius Avreiescu

Numele meu este Marius Avreiescu și sunt mândru să mă lucrez ca si editor la PressUpdate.ro. Îmi dedic zilele să filtrez prin mulțimea de informații pentru a oferi cititorilor noștri conținut de calitate, știri pe care t...

Search

Articole Recente

;