Inundații Devastatoare în Urali: Situație Critică și Evacuări în Masă

Inundațiile severe care au lovit regiunea Urali din Rusia au determinat autoritățile să declare o situație critică, cu mii de persoane evacuate și pagube estimate la miliarde de ruble. Situația a devenit atât de gravă încât președintele Vladimir Putin a trimis pe ministrul pentru situații de urgență, Alexander Kurenkov, să coordoneze operațiunile de salvare și evacuare în zonele afectate.

Un baraj de pe râul Ural, al treilea ca lungime din Europa, a cedat sub presiunea apei, ceea ce a dus la unele dintre cele mai grave inundații din ultimele decenii în regiune. Aproximativ 6.000 de case au fost inundate, iar mii de oameni au fost forțați să-și părăsească locuințele, luându-și cu ei doar animalele de companie și câteva bunuri de necesitate.

Imaginile publicate de Ministerul pentru Situații de Urgență arată oameni care își croiesc drum prin ape până la gât, salvându-și câinii blocați și folosind bărci pentru a naviga pe străzile transformate în râuri. Guvernatorul regiunii Orenburg, Denis Pasler, a declarat că aceste inundații sunt cele mai grave înregistrate vreodată în regiune.

Autoritățile estimează că pagubele provocate de aceste inundații se ridică la aproximativ 21 de miliarde de ruble (227 de milioane de dolari) și avertizează că nivelul apelor nu va începe să scadă până după 20 aprilie. În plus, inundațiile au afectat și Kazahstanul vecin, unde președintele Kassym-Jomart Tokayev a descris situația drept cel mai mare dezastru natural în termeni de amploare și impact din ultimii 80 de ani.

În orașul Orsk, peste 4.000 de persoane au fost evacuate, iar rafinăria locală de petrol și-a suspendat activitatea din cauza inundațiilor. În total, peste 60 de localități sunt amenințate de creșterea apelor. Autoritățile rusești au mobilizat toate resursele disponibile pentru a stabiliza situația și a începe refacerea infrastructurii deteriorate.

Președintele Putin a discutat cu guvernatorii regiunilor afectate prin telefon și a fost informat despre măsurile luate pentru a gestiona criza. Situația rămâne însă critică, iar autoritățile sunt în alertă pentru a face față provocărilor care pot apărea în zilele următoare.

Victorita Ioan
Autor: Victorita Ioan

Sunt Vitorita Ioan și îmi place să spun că magia mea stă în cuvinte, mai precis în cele pe care le împărtășesc ca editor la PressUpdate.ro. Zi de zi, scopul meu e să aduc în lumină povești care contează, să împing limite...

;