Electrificarea Transportului Rutier: O Cursă de Lungă Durată, Estimează Șeful Bosch
Electrificarea completă a vehiculelor la nivel mondial este un proces care va dura decenii, conform declarațiilor lui Stefan Hartung, directorul general al grupului Bosch, un gigant în industria auto. În ciuda presiunilor globale pentru reducerea emisiilor și tranziția către energii curate, Hartung susține că motoarele pe combustie internă vor continua să fie o necesitate pentru cel puțin 35 de ani.
Această proiecție vine în contextul în care industria auto globală produce anual aproximativ 90 de milioane de vehicule. Chiar dacă producția ar fi convertită integral în vehicule electrice începând de astăzi, ar fi necesari 16 ani pentru a electrifica flota mondială de 1,4 miliarde de vehicule. Hartung adaugă însă că realitatea este mult mai complexă, iar înlocuirea motoarelor cu ardere internă va dubla această perioadă de timp.
Citește și:
România își consolidează finanțele verzi prin emisiunea de obligațiuni cu succes istoric
Salina Praid își redeschide porțile pentru vizitatori după lucrări de urgență
În plus, șeful Bosch a subliniat că există categorii de vehicule pentru care tehnologia electrică actuală nu oferă soluții viabile. De exemplu, vehiculele agricole care operează până la 12 ore pe zi și consumă o cantitate semnificativă de energie nu pot fi echipate eficient cu baterii electrice în stadiul actual de dezvoltare.
Cu toate acestea, Hartung a respins ideea că Uniunea Europeană ar fi acționat prea rapid în stabilirea obiectivelor de renunțare la motoarele cu combustie, menționând importanța stabilirii unui obiectiv clar pentru atingerea țintelor climatice.
Grupul Bosch, prezent de trei decenii pe piața românească și recunoscut ca lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, continuă să inoveze și să se adapteze la noile cerințe ale pieței auto, cu o forță de muncă de aproximativ 9.830 de angajați în România la sfârșitul anului 2022.
Citește și:
Dinamo București se apropie de ieșirea din insolvență și confirmă transferul lui Cătălin Cîrjan
Confruntări violente și aglomerație pe drumurile din România în contextul fenomenelor meteo extreme