Soarta Echipajului Galaxy Leader, Inclusiv a unui Român, în Mâinile Hamas după Capturarea de către Rebelii Houthi

Soarta Echipajului Galaxy Leader, Inclusiv a unui Român, în Mâinile Hamas după Capturarea de către Rebelii Houthi

În noiembrie, comunitatea internațională a fost zguduită de vestea capturării navei cargo Galaxy Leader de către milițiile Houthi din Yemen. La bordul navei se află un echipaj divers, compus din 17 filipinezi, doi bulgari, trei ucraineni, doi mexicani și un român, care acum se confruntă cu o incertitudine îngrijorătoare privind eliberarea lor.

După mai bine de trei luni de captivitate, situația ostaticilor pare să fie departe de o rezolvare, cu implicații geopolitice complexe. Rebelii Houthi, sprijiniți de Iran, au lansat un semnal alarmant, afirmând că decizia privind soarta echipajului este acum în mâinile mișcării de rezistență Hamas și a brigăzilor Al-Qassam.

O declarație recentă a purtătorului de cuvânt al Houthi, Nasr Al-Din Amer, pentru CNN, a indicat că nu există revendicări specifice din partea lor și că discuțiile sunt în curs cu Hamas pentru a determina soarta ostaticilor. În ciuda acestor afirmații, oficialii filipinezi, precum Eduardo de Vega, sunt sceptici cu privire la eliberarea ostaticilor în viitorul apropiat, subliniind dificultatea de a influența decizia milițiilor în contextul continuării ostilităților din Gaza.

Situația umanitară a echipajului pare să fie stabilă, cu rapoarte conform cărora membrii primesc hrană și sunt tratați cu respect. Totuși, această captivitate îi expune pe marinari la riscuri semnificative și îi menține într-un stat de incertitudine și stres.

Pentru Filipine, care trimite anual aproape o jumătate de milion de marinari în lume, această situație evidențiază vulnerabilitatea lucrătorilor maritimi în zone de conflict. În lipsa unui contact diplomatic direct cu Houthi, Filipine se bazează pe un "consul onorific" pentru a menține legătura cu ostaticii și pentru a încerca să negocieze o soluție.

La momentul atacului, Galaxy Leader era operată de compania japoneză Nippon Yusen, cunoscută și ca NYK Line, și deținută de Ray Car Carriers, cu legături cu Abraham Ungar, un om de afaceri israelian. Nava, folosită pentru transportul vehiculelor, a devenit acum o atracție turistică neașteptată pentru localnicii din zona portului Hoideidah.

În timp ce lumea urmărește cu atenție desfășurarea evenimentelor, destinul echipajului Galaxy Leader rămâne în suspans, un simbol îngrijorător al impactului conflictelor geopolitice asupra vieților nevinovate.

Victorita Ioan
Autor: Victorita Ioan

Sunt Vitorita Ioan și îmi place să spun că magia mea stă în cuvinte, mai precis în cele pe care le împărtășesc ca editor la PressUpdate.ro. Zi de zi, scopul meu e să aduc în lumină povești care contează, să împing limite...

Search

Articole Recente

;