Parisul se confruntă cu creșterea tarifelor de parcare pentru SUV-uri într-o mișcare eco-friendly controversată

Parisul se confruntă cu creșterea tarifelor de parcare pentru SUV-uri într-o mișcare eco-friendly controversată

Parizienii au decis recent să impună tarife de parcare mai mari pentru vehiculele sport utilitare (SUV) într-un efort de a combate poluarea și de a promova un mediu urban mai curat. În urma unui referendum local, 54,6% dintre votanți au susținut propunerea primarului Anne Hidalgo de a tripla costurile de parcare pentru aceste mașini voluminoase și grele. Începând cu luna septembrie, parcarea unui SUV în centrul Parisului va costa 18 euro pe oră, în timp ce în zonele periferice tariful va fi de 12 euro.

Această mișcare a stârnit dezbateri aprinse între susținătorii inițiativei, care văd în aceasta o formă de justiție socială și un pas necesar pentru protejarea mediului, și criticii care o consideră un atac la adresa libertății personale și un ecologism punitiv. Primarul Hidalgo a subliniat importanța reducerii prezenței SUV-urilor în oraș, descriindu-le ca fiind mașini scumpe, grele și poluante. În contrast, grupul de lobby 40 Millions d’Automobilistes a lansat o petiție pentru a proteja dreptul șoferilor de a alege orice vehicul doresc.

Parisul, sub conducerea primarului socialist, a făcut pași importanți spre un oraș eco-friendly, cu o creștere de 71% a utilizării bicicletelor de la sfârșitul restricțiilor COVID-19 până în 2023 și extinderea rețelei de piste pentru biciclete. Aceste schimbări se aliniază cu interdicția treptată a vehiculelor diesel și reducerea numărului de locuri de parcare pe stradă, încurajând astfel utilizarea parcărilor subterane.

Cu toate acestea, participarea scăzută la vot de aproximativ 5,7% dintre alegătorii înregistrați din Paris ridică întrebări despre reprezentativitatea referendumului. Totuși, rezultatul este considerat o victorie pentru calitatea vieții locuitorilor și un semnal că prezența SUV-urilor în oraș nu mai este dorită. Se estimează că noile tarife de parcare vor afecta aproximativ 10% din vehiculele din Paris și ar putea genera venituri de până la 35 de milioane de euro anual pentru oraș.

În timp ce Parisul își continuă drumul spre un viitor mai verde, rămâne de văzut dacă alte orașe vor urma exemplul său în lupta împotriva poluării și a schimbărilor climatice.

Marius Avreiescu
Autor: Marius Avreiescu

Numele meu este Marius Avreiescu și sunt mândru să mă lucrez ca si editor la PressUpdate.ro. Îmi dedic zilele să filtrez prin mulțimea de informații pentru a oferi cititorilor noștri conținut de calitate, știri pe care t...

Search

Articole Recente

;