Eduard Hellvig Critică Ascensiunea Vedetelor în Politică

Într-o societate în care notorietatea pare să cântărească mai mult decât expertiza, Eduard Hellvig, fostul șef al Serviciului Român de Informații, aduce în atenție un fenomen tot mai frecvent: transformarea vedetelor în politicieni peste noapte. Recent, Partidul Național Liberal (PNL) a stârnit controverse anunțând că îl testează pe Ionuț Lupescu, fostul fotbalist, pentru candidatura la Primăria Capitalei, un fapt care a determinat reacția lui Hellvig.

Eduard Hellvig remarcă o inversare a rolurilor în sfera publică: dacă odinioară televiziunea transforma politicienii în vedete, acum vedetele sunt cele care pășesc în arena politică, prezentându-se drept independenți. Această tendință, observă Hellvig, nu face decât să dilueze ideologia și competența necesare pentru a conduce și a face politici publice eficiente.

Referindu-se la teoriile sociologului Max Weber despre politicienii de vocație, Hellvig sugerează că aceste concepte par să fie învechite în contextul actual, unde popularitatea și recunoașterea publică devin criterii de selecție pentru candidații politici. În acest peisaj, competența unui candidat pare să fie măsurată prin prisma succesului său în alte domenii, fie că este vorba de sport, afaceri sau divertisment.

Hellvig avertizează asupra riscurilor acestui fenomen: odată ce spectacolul politic este respins de public, vedetele-politicieni pot să-și ia adio fără a avea de pierdut o carieră politică sau o reputație în domeniu. În acest fel, se creează un ciclu în care politica își devorează propria esență, căutând mereu să se reinventeze prin figuri noi, care să fie acceptate și îndrăgite de electorat.

În concluzie, Eduard Hellvig ne invită să reflectăm asupra valorilor și calităților pe care ar trebui să le căutăm în liderii noștri politici, într-o epocă în care spectacolul și notorietatea par să domine scena publică.

Andrei Atanasiu
Autor: Andrei Atanasiu

Mă numesc Andrei Atanasiu și sunt editor la PressUpdate.ro. Ador să aduc știrile mai aproape de oameni, să găsesc adevăruri și să împărtășesc povești care contează. Suntem o echipă strânsă aici, și pasiunea mea pentru ju...

Search

Articole Recente

;